Integracja sensoryczna i terapia ręki – ruch oraz zabawa
Podczas zajęć zawierających elementy integracji sensorycznej dzieci uczą się rozpoznawania emocji towarzyszących im podczas pracy w grupie, nazywania ich oraz radzenia sobie w sytuacjach dla nich trudnych. W czasie trwania zajęć wykorzystywane są także ćwiczenia mające na celu poprawę koordynacji ruchowej, pracy zadaniowej oraz planowania ruchowego.
W żłobku zajęcia ukierunkowane są na unormowanie procesów integracji sensorycznej z uzupełnieniem o ćwiczenia poprawiające sylwetkę, koordynację ruchową i równowagę, ćwiczenia motoryki małej oraz funkcji społecznych.
W przedszkolu zajęcia nastawione są na rozwój psychoruchowy poprzez doskonalenie dużej i małej motoryki, koordynacji, planowania i odwzorowania ruchu, równowagi oraz odbierania i przetwarzania bodźców przez narządy zmysłów. Dzieci są zachęcane do zwiększania świadomości własnego ciała, samodzielności, dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi, nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu. Zdobywanie nowych umiejętności wzmacnia w nich poczucie wartości, poprawia samoocenę.
Zajęcia oparte na terapii ręki w „zerówce” oraz sensoplastyki dla dzieci młodszych mają na celu usprawnienie małej motoryki czyli precyzyjnych dłoni. Zajęcia wzmacniają koncentrację, poprawiają koordynację wzrokowo – ruchową, normalizują funkcje przekraczania linii środka i sprawność dłoni.